drie
jaren geleden
blog

Pride PR wil alleen zand op het strand

Herken je de volgende situatie? Je loopt lekker over het strand nadat het flink heeft gewaaid of na een mooie zomerse dag. Met je rechtervoet trap je een blikje weg, met je linkerbeen een plastic drinkfles. Overal waar je kijkt ligt rotzooi, sigarettenpeuken afkomstig van bezoekers, maar ook netten van vissersboten en het ‘huisvuil’ van de scheepsvaart. De plastic soep die op onze oceanen drijft, is inmiddels levensgevaarlijk en bedreigt niet alleen het zeeleven, maar uiteindelijk ook mensenlevens. Daar moet wat aan gedaan worden, vinden wij.

Misschien was het nog niet helemaal duidelijk, maar bij Pride PR hebben we wel wat met de zee en het strand. We gaan graag waterskiën en onze inspiratiesessies plannen we het liefst op het strand. Onze droom is om ooit kantoor aan zee te houden, want wat werkt nou creatiever dan de eindeloosheid van de kust? Onze huisstijl wordt gekenmerkt door vrolijke, zomerse kleuren en we zijn dagelijks bezig om vanuit een gevoel van vrijheid en ontdekking meetbare pr te bedrijven voor bedrijven met een ondernemend karakter. Hier vermaken wij ons goed mee, maar er is meer.

Wij vinden namelijk dat wij niet alleen op de aarde zijn gezet om te werken, geld te verdienen en alleen maar goed te zijn voor onszelf. We willen ook graag een steentje bijdragen aan een maatschappelijk doel waar we in geloven en waar we onze energie en onze expertise voor in kunnen zetten. En dan bedoel ik niet door alleen maar de portemonnee te trekken en een VIP-hoek te kopen op een goede doelen evenement. Nee, we moeten het geloof hebben dat we écht iets kunnen bijdragen en iets kunnen achterlaten wat effect heeft. Dit doen we dan ook alleen voor organisaties die geloven wat wij ook geloven en die dezelfde waarden hanteren.

Vorig jaar hebben wij ons gecommitteerd aan de Stichting Lopen tegen Kanker, waarvoor wij de verhalen van betrokkenen bij kanker optekenden in een boekje en in de plaatselijke krant. Ook hebben we met meer dan 100 relaties meegedaan aan de loop en een flink bedrag ingezameld. Iedere Pride-medewerker heeft hier binnen en buiten werktijd belangeloos aan meegewerkt. Een fantastisch project.

Dit jaar hebben wij besloten om ons in te zetten voor de Beach Clean Up tour van Stichting De Noordzee, een fantastisch initiatief dat tot doel heeft om mensen bewust te maken van het feit dat een schoon strand geen vanzelfsprekendheid is en dat bewustwording en gedragsverandering bij strandbezoekers noodzakelijk is. We gaan helpen met social media activatie, een pr-stunt en het bereiken en beraken van de doelgroep. De komende maanden gaan we daar zeker meer over vertellen. Wij hebben er zin in, stay tuned!

refresh this page
share this post
with the world
op de hoogte blijven?

Speak Your Mind

*