een
jaar geleden
blog

Social update: #WhatsAppstories

Verhalen doen het goed op social media. Was je net gewend om je foto’s te sharen via Snapchat en Instagram Stories en had je je mentaal voorbereid om dit binnenkort via Facebook Stories te doen, mag je nu weer aan de slag met WhatsApp. Want ook bij WhatsApp zijn ze niet stil blijven zitten op de kopieerafdeling en introduceren ze #WhatsAppstories.

#WatIsHet?
De Stories-functie werd geïntroduceerd door Snapchat en vorig jaar schaamteloos gekopieerd door Instagram. Je geeft je volgers met foto’s en video, voorzien van teksten en stickers, een dag lang een kijkje in jouw leven. Je verhalen blijven 24 uur staan en je kunt ze met je bestie delen of naar je hele contactlijst sturen. Een pluspunt van stories via WhatsApp is toch wel dat je ein-de-lijk gebruik kunt maken van status sharing. De ‘normale’ status werd zelden gebruikt en had nauwelijks toegevoegde waarde (#agree?). Als social fanaat moet je nu echter ook met WhatsApp aan de slag.

#whatsappstories

#HoePopulairIsHet?
Op Instagram is de story-functie booming! Verschillende influencers en bloggers hebben inmiddels ontdekt dat dit dé manier is om korte updates te geven aan volgers. Waar in het verleden de afweging of je iets wel of niet met je volgers moest delen nog een rol speelde, ligt de drempel nu wel erg laag om er op los te story’en. Maar hoe zit dat dan voor WhatsApp? Of het een succes wordt, moet natuurlijk nog blijken, maar mijn voorspelling is dat WhatsAppStories groot kunnen worden. Je stuurt je status specifiek naar telefooncontacten, waar je op Snapchat toch vaker vrienden van vrienden als volgers hebt, die je minder goed kent. Met hen deel je misschien makkelijker je shameless stories, die je niet wilt delen met mommy, daddy en je baas. Pas dus wel op wat je de wereld instuurt via WhatsApp 😉

Even afwachten wat het gaat doen, maar ik vind het in ieder geval leuk. Voor nu: geniet van deze nieuwe functie en share your story!

 

refresh this page
share this post
with the world
op de hoogte blijven?

09-04-2017
Laura - Onfluence

Je geeft aan dat je na de samenwerking naar het aantal bezoekers kan kijken via Google Analytics. Als dit via Instagram wordt gedaan moet je uiteraard naar likes, reacties etc. kijken. Wat zijn volgens jou de voor- en nadelen om te werken met micro-influencers?

Speak Your Mind

*