een
jaar geleden

Persbericht: Marktleider levert reeks veelzijdige en betaalbare projectoren voor bedrijven en scholen

Persbericht

Epsons nieuwe assortiment biedt hoogwaardige beelden, zelfs bij fel zonlicht

Amsterdam, 8 mei 2012 –
Om tegemoet te komen aan de specifieke eisen die in het bedrijfsleven en het onderwijs worden gesteld introduceert Epson, sinds 2001 wereldmarktleider op het gebied van projectoren[1], de EB-1900 projectorreeks. Deze reeks biedt een combinatie van hoogwaardige output, waarde toevoegende functionaliteit en betaalbaarheid.

De EB-1900-reeks kan gemakkelijk worden geïnstalleerd in vergaderruimten of eenvoudig vanaf een willekeurig werkblad worden gebruikt. De projectoren zijn dan ook ideaal voor gebruik in het bedrijfsleven of het onderwijs.

Uitgerust met Epsons 3LCD-technologie ten behoeve van heldere projecties, levert de EB-1900-reeks levendige, natuurlijke kleuren met een even hoog lichtrendement voor gekleurd en wit licht. Zelfs bij daglicht geeft de projector perfect beeld.

Alle projectoren in deze reeks zijn compact en zitten boordevol handige features. De modellen EB-1965, EB-1955 en EB-1945W zijn uitgerust met Wi-Fi-connectiviteit en een DisplayPort-connector voor presentatie van high-definition video. Ook zijn deze modellen uitgerust met de nieuwste functionaliteit van Epson: hulp bij scherpstellen. Hierbij wordt de projector met behulp van een testpatroon nauwkeurig gekalibreerd, zodat in iedere vergaderruimte snel kan worden scherp gesteld.

Epsons nieuwe EasyMP Network Projection-toepassing biedt gebruikers de mogelijkheid foto's of documenten die op hun iOS-apparaat[2]zijn opgeslagen te projecteren, door ze via een netwerk naar de projector te sturen.

Frédéric Haton, projector senior business manager bij Epson Europe, vertelt: “De Screen Fit-functie bij de modellen EB-1965, EB-1955 en EB-1945W maakt het zeer eenvoudig om beelden binnen enkele seconden aan te passen aan een frame. Deze modellen bieden tevens real-time automatische verticale en horizontale keystone-correctie, ook een nieuwe Epson-functie. Aan de hand van deze functie kunnen gebruikers beeldcorrecties aanbrengen die binnen een mum van tijd zichtbaar zijn.”

De EB-1900-reeks verhoogt de productiviteit. Met de schermverdelingsfunctie kunnen meerdere beelden tegelijk worden geprojecteerd, afkomstig van maximaal vier computers. Met het nieuwe planningsysteem kunnen gebruikers hun projector zodanig 'programmeren' dat deze bij een vooraf geselecteerde bron automatisch wordt ingeschakeld. Een andere mogelijkheid bij de modellen uit de EB-1900-reeks is dat PDF-bestanden rechtstreeks van een USB-stick kunnen worden afgelezen.

De EB-1900-reeks is naar verwachting verkrijgbaar vanaf juni 2012. Onderstaand een overzicht van de adviesverkoopprijs (ex. BTW) per model.

• EB-1930 € 1.291

3LCD-technologie voor een even hoog lichtrendement van wit/gekleurd licht

Wi-Fi-aansluitmogelijkheden

DisplayPort

Automatische verticale en horizontale keystone-correctie

Automatische verticale en handmatige horizontale keystone-correctie

Hulp bij scherpstellen

Schermverdelingsfunctie

Netwerkprojectie, zonder pc rechtstreeks vanaf USB presenteren

Multi-PC projectie

Faroudja DCDi Cinema-beeldverwerking

Ingebouwde luidsprekers van 10 W

Quick Corner-correctiefunctie

Levensduur van lamp in uren (normaal/spaarstand)

2.500 / 4,000

3.500 / 5,000

Productfoto’s kunt u hierdownloaden. Deze zijn gratis en vrij van rechten voor publicatie te gebruiken.

-Einde-

Informatie over Epson
Epson is wereldleider op het gebied van imaging en innovatie die zich inspant om de visie van klanten wereldwijd te overstijgen door middel van zijn compacte, energiebesparende, precisietechnologieën, met een assortiment van printers en 3LCD-projectoren voor ondernemingen en thuiskantoren, tot sensoren en micro-apparatuur.

De Epson-groep, geleid door het in Japan gevestigde Seiko Epson Corporation, telt wereldwijd meer dan 78.000 werknemers in 99 bedrijven, en is trots op zijn continue bijdrage aan het milieu in het algemeen en de gemeenschappen waarin de groep actief is. http://global.epson.com

Informatie over Epson Europe
Epson Europe B.V., gevestigd in Amsterdam, is het regionale hoofdkantoor voor Europa, het Midden-Oosten, Rusland en Afrika. Met een personeelsbestand van 1.594 werknemers behaalde Epson Europe een omzet van 1.583 miljoen euro voor het boekjaar 2010. www.epson.eu

Ecologische Visie 2050