drie

Persbericht: NETGEAR breidt productportfolio in midmarket uit

NETGEAR breidt productportfolio in midmarket uit
Nieuwe 10GE Managed Switch nu verkrijgbaar

Rotterdam, 9 februari 2011NETGEAR®, Inc. heeft het zakelijk portfolio uitgebreid met een nieuwe smart IT oplossing voor klanten die actief zijn in de midmarket. Vandaag maakt NETGEAR de beschikbaarheid van de NETGEAR ProSafe® 24-port 10 GE Managed L2+ Switch (XSM7224S) bekend. Dit is een 10 Gbps switch waarmee bedrijven zeer hoge snelheden in hun datacenters halen. Met deze oplossing kan dat veel eenvoudiger en tegen aanzienlijk lagere kosten dan het aanbod van de traditionele hardwareleveranciers in het enterprisesegment.

Enterprise specificaties, midmarket prijs
NETGEAR managed switches zijn speciaal ontworpen voor bedrijven die een enterprise product zoeken, maar een midmarket prijs willen betalen. De XSM-productlijn kan gebruikt worden als een server rack switch; hierdoor nemen toepassingsprestaties en server response tijden aanzienlijk toe. Ook kan ervoor gekozen worden deze in te zetten als high performance core-switch met layer 3 en 4 mogelijkheden voor het middenbedrijf. Het ProSafe® Network Management System (NMS200) van NETGEAR maakt de configuratie, het beheer en de monitoring van alle NETGEAR Layer 2 en Layer 3 switches kinderlijk eenvoudig.

Defect? Volgende werkdag gratis vervanging aan huis
Bij aanschaf van een mid-enterpriseproduct levert NETGEAR ProSupport. In het geval van een defect levert NETGEAR al de volgende werkdag een gratis vervangend product aan huis. De NETGEAR ProSupport dienst stuurt, na ontvangst van een serviceverzoek, al de volgende werkdag een netwerkprofessional naar de klant. Bovendien kunnen channelpartners nu ook makkelijk profiteren van het wereldwijde supportnetwerk en de expertise om zo hun klanten een betere dienstverlening te bieden, zonder dat dit veel geld kost.

Gartner: midmarket zoekt verhouding kosten versus opbrengsten
Gartner analist Jim Browning zegt: “De grootste uitdaging voor middelgrote bedrijven is dat ze altijd te maken hebben met een klein team en beperkte IT-budgetten die nooit groeien en vaak niet in verhouding staan tot de eisen van het bedrijf. Nu het einde van de recessie nadert is er een nieuwe economische discipline van IT-oplossingen, specifiek voor de midmarket, ontstaan. Hoewel er geen twijfel is over de vraag of IT-waarde toevoegt voor middelgrote bedrijven, rijst wel de vraag of de kosten in verhouding staan tot de opbrengsten. Middelgrote bedrijven willen nu IT-oplossingen hebben die zijn ontworpen met beperkte middelen in het achterhoofd, die flexibel in te zetten en te implementeren zijn en natuurlijk betaalbaar zijn.”

Prijs en beschikbaarheid

De ProSafe 24-port 10 GE Managed L2+ Switch (XSM7224S) en Layer 3 licentie upgrade (XSM7224L) zijn beschikbaar vanaf maart 2011. Voor prijzen raadpleeg uw NETGEAR partner of account manager.

De ProSupport dienst wordt gratis aangeboden bij alle ProSafe® managed switches, ProSafe wireless controllers en geselecteerde rackmount ReadyNAS® network storage producten. Dit serviceplan, alsook de standaard drie jaar garantieperiode is vanaf nu beschikbaar in de hele Benelux.

Voor meer informatie over ProSafe Managed Switches, bezoek: http://www.netgear.com/products/business/switches/fully-managed-switches/

Voor meer informatie over ProSupport, bezoek: http://onsite.netgear.com

Voor meer informatie (niet voor publicatie):

Robbert Minderhoud

netgear(at)pridepr.nl

NETGEAR BENELUX
Jean François Lesseliers (eindgebruikers en BELUX)
Arend Karssies (resellers NL)
+31 (0) 10 2070436
info(at)netgear.nl

Over NETGEAR, Inc.

NETGEAR (Nasdaq: NTGR) is een wereldwijd netwerkbedrijf dat innovatieve producten levert aan consumenten, bedrijven en service providers. Voor de consument maakt het bedrijf hoogwaardige, betrouwbare en eenvoudige thuisnetwerk, opslag en digitale media producten, voor mensen die via het internet hun inhoud en apparaten met elkaar willen verbinden. Voor het bedrijfsleven biedt NETGEAR netwerken, opslag- en beveiligingsoplossingen, zonder de kosten en complexiteit van ‘grote IT’. Het bedrijf levert service providers thuisoplossingen voor hun klanten. NETGEAR-producten zijn gebouwd op een verscheidenheid van bewezen technologieën zoals draadloos, Ethernet en powerline. De producten hebben focus op betrouwbaarheid en gemak. NETGEAR-producten worden verkocht in meer dan 28.000 winkellocaties over de hele wereld, en door meer dan 37.000 value-added resellers. Het bedrijf heeft het hoofdkwartier in San Jose, Californië en kantoren in 25 landen. NETGEAR is een ENERGY STAR ®-partner. Meer informatie is beschikbaar op http://www.NETGEAR.nl. Volg NETGEAR op http://twitter.com/NETGEAR en op Facebook: http://www.facebook.com/NETGEAR.

©2011 NETGEAR, Inc. NETGEAR, the NETGEAR logo, ProSafe and ReadyNAS are trademarks or registered trademarks of NETGEAR, Inc. in the United States and/or other countries. Other brand and product names are trademarks or registered trademarks of their respective holders. Information is subject to change without notice. All rights reserved.
Safe Harbor Statement under the Private Securities Litigation Reform Act of 1995 for NETGEAR, Inc.:
This press release contains forward-looking statements within the meaning of the U.S. Private Securities Litigation Reform Act of 1995. Specifically, statements concerning NETGEAR's business and the expected performance characteristics, specifications, reliability, market acceptance, market growth, specific uses, user feedback and market position of NETGEAR's products and technology are forward-looking statements within the meaning of the Safe Harbor. These statements are based on management's current expectations and are subject to certain risks and uncertainties, including, without limitation, the following: the actual price, performance and ease of use of NETGEAR's products may not meet the price, performance and ease of use requirements of customers; product performance may be adversely affected by real world operating conditions; failure of products may under certain circumstances cause permanent loss of end user data; new viruses or Internet threats may develop that challenge the effectiveness of security features in NETGEAR's products; the ability of NETGEAR to market and sell its products and technology; the impact and pricing of competing products; and the introduction of alternative technological solutions. Further information on potential risk factors that could affect NETGEAR and its business are detailed in the Company's periodic filings with the Securities and Exchange Commission, including, but not limited to, those risks and uncertainties listed in the section entitled "Part II - Item 1A. Risk Factors," pages 37 through 53, in the Company's quarterly report on Form 10-Q for the fiscal third quarter ended October 3, 2010, filed with the Securities and Exchange Commission on November 10, 2010. NETGEAR undertakes no obligation to release publicly any revisions to any forward-looking statements contained herein to reflect events or circumstances after the date hereof or to reflect the occurrence of unanticipated events.

NETGEAR Benelux