Aftershokz introduceert veilige en comfortabele koptelefoons

Aftershokz introduceert de draadloze Trekz Titanium koptelefoons. Daarnaast brengt het bedrijf de bedrade Sportz Titanium op de Nederlandse markt. De koptelefoons van Aftershokz spelen muziek zonder speakers af: Aftershokz maakt gebruik van bone conduction (botgeleiding) om geluid door te geven. Deze aanpak is revolutionair, want de oren van de luisteraar blijven altijd onbedekt. Zo kan op een veilige en comfortabele manier naar muziek worden geluisterd.

Dragers van traditionele koptelefoons horen, afhankelijk van het type, in mindere mate of soms zelfs helemaal geen omgevingsgeluid. In het verkeer kan dat gevaarlijke situaties opleveren. Idealiter zouden luisteraars zowel muziek als omgevingsgeluid even goed moeten kunnen horen. Aftershokz biedt uitkomst. In plaats van afgesloten voor geluid, blijven luisteraars met een Aftershokz-koptelefoon alert op de verkeersomstandigheden – ook als ze aan het bellen zijn.

Botgeleiding
Wat niet veel mensen weten is dat we niet alleen met onze oren, maar ook met onze botten horen. Aftershokz maakt gebruik van transducers, die met elektrische spanning een ultrasone geluidsgolf produceren. Deze trillingen worden via het kaakbeen doorgegeven aan het binnenoor, waardoor geluid het slakkenhuis bereikt zonder dat het trommelvlies wordt belast. Daardoor kunnen de oorschelp en gehoorgang onbedekt blijven, waardoor omgevingsgeluid te allen tijde goed hoorbaar blijft.

Trekz Titanium
De Trekz Titanium is het meest geavanceerde Aftershokz-model. De koptelefoon is zweetbestendig en beschikt over een titanium-frame, voor optimale flexibiliteit en duurzaamheid. Speciale technologie gaat geluidlekkage en omgevingsruis tegen, en met een volledig opgeladen batterij kunnen gebruikers minimaal zes uur muziek luisteren of telefoongesprekken voeren. Dat maakt de Trekz bij uitstek geschikt voor gebruik bij een lange wandel-, fiets- of trektocht.

Sportz Titanium
De Sportz Titanium is onmisbaar voor hardlopers. Net als de Trekz Titanium is deze koptelefoon zweetbestendig, ultralicht, en zo vormgegeven dat hij tijdens een work-out niet in de weg zit. Met Sportz Titanium kun je zo ver gaan als je wil, want de batterij gaat minimaal twaalf uur mee. De koptelefoon is daarnaast voorzien van een snoer met afstandsbediening, zodat hardlopers gewoon door kunnen lopen terwijl ze doorspoelen naar de meest geschikte tracks. Daarnaast is de koptelefoon voorzien van een microfoon waardoor het ook met de Sportz Titanium mogelijk is telefoongesprekken te voeren.

Zowel de Trekz Titanium als de Sportz Titanium doet geen concessies aan de traditionele koptelefoons of oortjes dankzij premium audio kwaliteit, dat is aangeduid met PremiumPitch+ ™. Dit zorgt ervoor dat muziek dynamisch wordt afgespeeld en telefoongesprekken kraakhelder klinken.

Beschikbaarheid
De titanium frame, open ear-koptelefoons van Aftershokz zijn in vier verschillende kleuren (blauw, groen, grijs, roze) verkrijgbaar vanaf €149.95 (Trekz) en €69.95 (Sportz). Aftershokz is in eerste instantie verkrijgbaar bij onder meer bij Bol.com en Bever.nl en zullen vanaf eind 2016 ook in de schappen liggen van de belangrijkste winkels voor consumentenelektronica in de Benelux.

Over Aftershokz
AfterShokz past gepatenteerde botgeleidingstechnologie, aanvankelijk ontwikkeld voor militaire operaties door Voxtech in 2001, toe in sport-, mobiele en Bluetooth-hoofdtelefoons, ontworpen voor dagelijks gebruik. Dankzij speciaal ontworpen audiotechnologieën en het unieke volledige open ear-ontwerp, leveren Aftershokz-koptelefoons premium stereogeluid en zorgen ze voor veiligheid en comfort dat zijn gelijke niet kent. Sinds de oprichting in 2011 richt het bedrijf zich al op ongewone innovatie, en staat besef van de omgeving onder dragers hoog in het vendel. Lees meer over hoe het merk gebruikers inspireert op www.aftershokz.com.

Voor meer informatie en voor het aanvragen van een reviewsample (niet voor publicatie):
Irene Martini
aftershokz@pridepr.nl