Denon introduceert eerste X-serie AV-receivers met HEOS-netwerktechnologie

Het nieuwe hart van uw draadloze netwerk

Eindhoven, 30 augustus 2016 – Denon, een van de meest vooraanstaande fabrikanten van hoogwaardige home-entertainmentproducten ter wereld, heeft vandaag 's werelds eerste Denon netwerk-AV-receivers met geïntegreerde HEOS-technologie aangekondigd. De premium AVR-X6300H en AVR-X4300H zijn ontstaan uit de veelgeprezen X-Serie en vormen nu het kloppend hart van het home-entertainmentsysteem, met audio en video van topklasse. Met de nieuwste HDMI-connectiviteit, een nog verfijnder Denon-geluid en HEOS-integratie voor uitgebreide toegang tot populaire streamingdiensten en multiroom audiodistributie door het hele huis behoren beide nieuwkomers tot de meest uitgebreide home-cinemasystemen die ooit door Denon zijn ontwikkeld.

AVR-X4300H: Premium thuisbioscoopsysteem met HEOS-netwerkintegratie

De nieuwe Denon AVR-X4300H is uitgerust met 9 versterkertrappen van elk 200 watt, om zelfs de allergrootste home-cinemasets te voorzien van Dolby Atmos, DTS:X-geluid of Auro-3D-audio (optionele upgrade tegen betaling). En wat nog bijzonderder is: de 9-kanaalsversterker levert een 7.1.2- of 5.1.4 3D-geluidservaring zonder dat daarvoor een externe versterker nodig is. Met een externe stereoversterker kan deze opstelling zelfs worden uitgebreid tot 7.1.4-audio. Als de geïntegreerde versterkers niet voor 3D-audio worden gebruikt, kunnen ze worden ingesteld om nog een paar luidsprekers aan te sturen in een tweede en/of derde audiozone waar dezelfde of een andere bron wordt weergegeven dan in de hoofdruimte. De beroemde DDSC-HD (Dynamic Discrete Sound Circuit High Definition) en unieke AL24 Processing Plus zorgen bovendien voor een subtiele verwerking van alle audiosignalen, resulterend in een maximaal verfijnd geluid, wat nog ondersteund wordt door het gebruik van hoogwaardige 192kHz/32-bits D/A-omzetters. Denon Link HD Connection zorgt voor jittervrije overdracht vanaf een Blu-rayspeler van Denon. Dankzij de 11.2-kanaalsverwerking, elf speakeraansluitingen en 11.2-kanaals voorversterkeraansluitingen biedt de AVR-X4300H ongekende flexibiliteit bij het toewijzen van versterkers aan meerdere ruimtes. Naast de twee HDMI-uitgangen voor de hoofdruimte biedt een derde HDMI-zone-uitgang nog meer mogelijkheden voor het aansluiten van meerdere schermen in ruimten in het hele huis.

De AVR-X4300H levert niet alleen de befaamde audiokwaliteit van Denon, maar is tevens voorzien van ingebouwde Airplay- en Bluetooth-ondersteuning voor het streamen van muziek vanaf een smartphone, en WiFi om moeiteloos verbinding te maken met thuisnetwerken. Zodra de HEOS-technologie verbinding heeft gemaakt, biedt deze toegang tot een hele nieuwe wereld van onbeperkte muziekbronnen, comfortabele bedieningsmogelijkheden en een echte multi-roomervaring. Door het toevoegen van HEOS speakers uit de HEOS speakerlijn kun je het geluid van je receiver door je hele huis verspreiden. Met HEOS kan de gebruiker gemakkelijk muziek streamen van diensten zoals Spotify, TuneIn, Internet Radio, Deezer, TIDAL, SoundCloud en meer. Bladeren door de eigen muziekbibliotheek in het thuisnetwerk is snel en intuïtief. en het systeem ondersteunt zowel standaardresoluties als audio-indelingen in hoge resolutie zoals FLAC HD en DSD. De gebruiker kan daarnaast nummers rechtstreeks van een mobiele telefoon, tablet of USB-schijf afluisteren. En dat allemaal via de gratis HEOS-app, die op zoveel smartphones en tablets kan worden geïnstalleerd als nodig is. De app biedt direct toegang tot de multiroom-audioregeling, zodat gebruikers het geluid in elke ruimte vanaf hun eigen apparaat kunnen bedienen: speel in elke ruimte andere muziek van een andere bron af, of speel in de partymodus hetzelfde nummer af in meerdere ruimten. Ga voor meer informatie over alle andere HEOS-producten naar: www.heosbydenon.com.

Met zijn acht HDMI 2.0a-ingangen (waarvan een op het voorpaneel) en drie uitgangen neemt de videocomponent van de AVR met gemak gelijktijdig de controle over alle moderne apparaten over, zoals Blu-ray-spelers, mediaspelers, videocamera's en nog veel meer. Hij is uiteraard volledig compatibel met de nieuwste HDCP 2.2-specificatie, vereist voor kopieerbeveiligde 4K Ultra HD-content. De AVR-X4300H ondersteunt daarnaast Full-rate 4K Ultra HD-video met 4:4:4 Pure Color-subsampling, HDR en BT.2020 passthrough. En alsof dat nog niet genoeg is, is de krachtige videoprocessor in staat om standaard- en HD-videobronnen te upscalen naar Full-rate 4K Ultra HD-resolutie voor een ultieme kijkervaring.

AVR-X6300H: Ultieme thuisbioscoop met HEOS en 11-kanaals monolithisch versterkerontwerp

De AVR-X6300H, de topuitvoering in deze serie, is op nog meer vlakken uniek in de historie van het bedrijf. Het is de eerste Denon AV-receiver met 11 versterkertrappen, elk met een vermogen van 205 watt. Het is Denons perfecte antwoord op de 3D-audio-indelingen van tegenwoordig: de AVR-X6300H kan een volledig 11-kanaals 3D-thuisbioscoop aansturen zonder dat daar extra eindversterkers voor nodig zijn. De AVR-X6300H is uitgerust met dezelfde technologische hoogstandjes als de AVR-X4300H, inclusief HEOS-integratie, geavanceerd videodeel en uitgebreide connectiviteitsopties, maar gaat veel verder op het gebied van geluidsverfijning. Het gescheiden monolithische versterkerontwerp met de eigen DHCT's van Denon (Denon High Current Transistors) draagt bij aan een geluid dat zijn gelijke niet kent en waarmee de thuisbioscoop ongekende helderheid, kracht, detaillering en diepte krijgt. Vergulde in- en uitgangen en nieuw ontwikkelde transparante luidsprekeraansluitingen zorgen voor de best mogelijke verbinding, van de bron tot de luidspreker.

Afgezien van de technische kwaliteit is Denon toonaangevend geweest op het gebied van gebruiksgemak. Ter aanvulling op de comfortabele bediening met de HEOS-app kun je de basis-AVR-functies nu ook bedienen met de nieuwe Denon 2016 AVR Remote-app voor iOS- en Android-apparaten en Kindle Fire. Met de exclusieve Denon Setup Assistant en de verkorte installatiehandleiding kan de Denon AV-receiver snel en eenvoudig worden ingesteld. Audyssey MultEQ XT32 voor akoestische ruimtemeting en -correctie stemt de aangesloten speakers perfect af op de akoestiek van je unieke ruimte, voor een zo soepel en natuurlijk mogelijke klankbalans. Audyssey Dynamic Volume biedt real-time volumeregeling en Audyssey Dynamic EQ verbetert de surroundweergave van het systeem bij lage volumes. Deze combinatie zorgt voor een moeiteloze installatie en bediening.

De AVR-X6300H en AVR-X4300H zijn leverbaar vanaf oktober, beide in zwart en premium zilver.

In het kort:

AVR-X4300H – Belangrijkste kenmerken & pluspunten
  • 9x 200-W AV-receiver; 11.2-kanaals verwerking
    • 9 krachtige versterkers voor een eenvoudige 3D audio-opstelling met voldoende vermogen om zelfs grote ruimten te vullen met Denon geluid
  • Ingebouwde Wi-Fi met 2,4 GHz/5 GHz dual-bandondersteuning; ingebouwde Bluetooth
    • Stabiele netwerkverbinding, vooral in woningen waar veelvuldig gebruikgemaakt wordt van WiFi
  • 4K/60 Hz full-rate passthrough, 4:4:4 kleurresolutie, HDR en BT.2020
    • Nieuwste HDMI-norm voor toekomstbestendige compatibiliteit
  • 8 HDMI-ingangen (1 op voorpaneel) met volledige HDCP 2.2-ondersteuning; 3 HDMI-uitgangen
    • Ruime keuze aan ingangen voor digitale apparaten en verschillende uitgangssignalen voor video in verschillende ruimten
  • Geavanceerde videoverwerking met analoog-naar-HDMI-conversie en full-rate upscalen naar 4K
    • Full HD en zelfs Ultra HD-videokwaliteit vanaf bestaande DVD's of analoge bronnen
  • Dolby Atmos en DTS:X (tot 7.1.4 met extra 2-kanaals versterker); upgradebaar naar Auro-3D
    • Unieke mogelijkheden voor 3D-geluid met overheadeffecten
  • Ingebouwde HEOS draadloze multiroom-audiotechnologie
    • Geniet in heel je huis van je muziek met meer HEOS-producten
  • AirPlay, Bluetooth, internetradio, Spotify Connect, Tidal, Deezer, Netwerk Audio Streaming
    • Toegang tot vrijwel onbeperkt aantal online muziekbronnen
  • DSD (2,8/5,6 MHz) FLAC, ALAC en WAV-ondersteuning
    • Streaming van audio met hoge resolutie voor HiFi-liefhebbers, ook 'gapless'
  • Audyssey MultEQ XT32 met SubEQ, LFC, Dynamic Volume, Dynamic EQ
    • De ultieme equalizer voor elke kamer afzonderlijk, inclusief subwoofer-EQ
  • Geavanceerde multiroomopties, 11.2-kanaals voorversterkeruitgang, RS-232-regeling
    • Audio en video in verschillende kamers; geschikt voor domoticasystemen van derden
  • Speakeraansluitingen met kleurcodering, Setup Assistant, Denon 2016 AVR Remote App
    • Moeiteloze installatie, instelling en bediening
  • Intelligente ECO-modus met in-/uit-/automatische schakelfunctie
    • Energiebewust zonder afbreuk te doen aan prestaties
AVR-X6300H – Extra functies
  • 11x 205-W AV-receiver; 11.2-kanaals verwerking
    • 11 krachtige versterkers voor een ultieme 3D-geluidservaring, met voldoende vermogen om grote ruimten te vullen
  • Monolitische versterker met door Denon op maat gemaakte transistors
    • Ultieme bouwkwaliteit voor een ongeëvenaarde geluidservaring
  • Dolby Atmos en DTS:X (tot 7.1.4 zonder extra 2-kanaals versterker); upgradebaar naar Auro-3D
    • Uitgebreide 3D-geluidsopties zonder externe versterking

Over Denon
Denon is al sinds 1910 leverancier van professionele apparatuur voor de opnamestudio- en omroepbranche. Het bedrijf is koploper op het gebied van fabricage van hoogwaardige systemen voor home theatres en audio- en softwareproducten. De producten van het merk Denon worden internationaal erkend als innovatief en grensverleggend. Denon kan terugblikken op een lange reeks technische innovaties, waaronder de ontwikkeling en eerste commerciële toepassing van digitale PCM-audio.

Over D&M Holdings
D&M Holdings is een mondiaal opererend bedrijf dat over de hele wereld beheer- en distributieplatforms levert aan vooraanstaande ondernemingen in de consumentenmarkt, voertuigbranche en het commerciële en professionele audio- en videosegment, waaronder Denon®, Marantz®, Boston Acoustics®, Denon DJ en D&M Professional. Onze technologieën tillen de beleving van beeld en geluid naar een hoger niveau. Alle product- en merknamen met een handelsmerksymbool zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van D&M Holdings of haar dochterondernemingen. Ga voor meer informatie naar www.dmglobal.com.

Voor meer informatie:
Neem voor meer informatie over reviewsamples en andere vragen contact op met:

Nikki Hendriks
T: 071-5680028
E: DM@pridepr.nl

Denon is een handelsmerk of geregistreerd handelsmerk van D&M Holdings, Inc.