RES ondersteunt Orange Babies project in Afrika

IT-softwareleverancier ondersteunt project om hiv-besmette zwangere vrouwen en baby’s in Afrika te helpen

’s-Hertogenbosch, 9 juni 2016 - RES, marktleider in het leveren, automatiseren en beveiligen van digitale werkplekken, laat vandaag weten dat het financiële steun geeft aan het Ehalelo Koo Meme project. Dat helpt zwangere vrouwen met hiv en hun baby’s in Afrika met voorlichting over hun ziekte, medische hulp en het bouwen van weeshuizen, klinieken en opvanghuizen.

Het Ehalelo Koo Meme project is onderdeel van het unieke Orange Babies Child Protection-programma. Interventieteams, bestaande uit vrijwilligers, gaan de Afrikaanse townships in op zoek naar met hiv-besmette zwangere vrouwen. Doel van dit interventieprogramma is om te voorkomen dat er nog gezonde baby’tjes worden besmet met hiv door hun eigen hiv-besmette moeder tijdens zwangerschap en geboorte.

“Als deze vrouwen eenmaal gevonden en in kaart gebracht zijn, worden zij getest op hiv. Bij een hiv-positieve test komen ze in het Orange Babies Child Protection-programma. Ze worden gedurende de zwangerschap en bevalling begeleid, tot hun kinderen 18 maanden oud zijn”, aldus Baba Sylla, oprichter van Orange Babies. “Dankzij deze unieke aanpak hebben baby’s meer dan 95% kans hiv-vrij te blijven. Orange Babies werkt nauw samen met lokale overheden en de plaatselijke klinieken.”

“Wij hebben ervoor gekozen Orange Babies te ondersteunen als onderdeel van het ‘Power of Giving Back’-initiatief van RES”, zegt Bob Janssen, CTO en oprichter van RES. “ ‘The Power of Giving Back’ is ons programma voor sociale verantwoordelijkheid, dat bestaat uit vier initiatieven. Het omvat naast Orange Babies ook ‘A Dollar for a Dollar’. Met dit programma verdubbelt RES het geld dat een werknemer weet te verzamelen voor een vooraf afgesproken goed doel. Het derde initiatief is de ‘Volunteer Activity Day’, die elk jaar plaatsvindt op 2 oktober, de dag waarop RES werd opgericht. En het vierde en laatste initiatief is ‘Software License Donation’, een programma waarin we RES softwarelicenties doneren aan een goed doel. Als onderdeel van dat programma doneert een van onze partners vervolgens zijn tijd en expertise om de software te helpen implementeren.”

Orange Babies is een Nederlandse organisatie met internationale projecten die vastberaden is de hiv- besmetting en -overdracht te minimaliseren in Afrika. “Bij RES zijn we fanatiek in wat we doen en waar we voor staan,” zegt Janssen. “Met ons ‘Power of Giving Back’-initiatief inspireren we onszelf om ook buiten de IT voor verandering te zorgen. We zijn erg trots op onze steun aan Orange Babies, en we moedigen onze medewerkers aan om bij te dragen aan dit initiatief of soortgelijke projecten te starten.”

Over RES
RES, marktleider in digitale werkplektechnologie, helpt organisaties betere zakelijke resultaten te realiseren terwijl beveiligings- en compliance-risico’s worden gereduceerd en gebruikers eenvoudig toegang krijgen tot hun digitale werkomgeving. Met een gebruikersgerichte benadering maakt RES de toegang tot technologie veilig, zelfs in complexe scenario’s met meerdere apparaten of locaties. RES beschikt over tal van gepatenteerde technologieën, snelle time to value en een hoogwaardige klantenservice voor meer dan 3.000 bedrijven wereldwijd. RES is door Gartner benoemd als ‘Cool Vendor 2015’ voor de innovatieve mogelijkheden van de RES ONE Service Store. Bezoek www.res.com voor meer informatie en volg ons op Twitter @RESsoftware.

Over Orange Babies
Orange Babies is een stichting die als voornaamste doel heeft zwangere vrouwen met hiv en hun baby's in Afrika te helpen.
Ook biedt Orange Babies steun aan kinderen die geïnfecteerd zijn met het virus of er direct mee te maken hebben. Dit doet Orange Babies onder andere in de vorm van het bieden van voorlichting en medische hulp en het bouwen van weeshuizen, kraamklinieken en opvanghuizen waar deze vrouwen en kinderen terecht kunnen.

Orange Babies is zich bewust van de immense omvang van de aidsproblematiek. Echter: afwachten is geen optie. Daarom zetten wij ons iedere dag weer in voor de mensen die ons het hardst nodig hebben!

Contact:
RES Software