klantcase

The original radio company

De samenwerking tussen Pride PR en Tivoli Audio begon in 2012. De producent van unieke audiosystemen, had zijn hoofdkantoor juist naar Nederland verhuisd en wilde zich meer op de Nederlandse markt gaan richten. Tivoli was op zoek naar een communicatiebureau dat de merkbekendheid onder consumenten kon vergroten en dat toegang had tot doelgroepen die het bedrijf zelf moeilijk kon bereiken. Binnen een jaar kregen we meer dan 170 artikelen over Tivoli Audio gepubliceerd.

Allereerst moest er een groter merkbewustzijn bij een bredere doelgroep dan alleen de elektronica- en gadgetpers worden gecreëerd. De aandacht ging speciaal uit naar publicaties op het gebied van lifestyle, interieurdesign en luxe producten. Daarnaast moest er een solide relatie worden opgebouwd en onderhouden met journalisten en de blog-community. Tot slot moest er een grotere zichtbaarheid voor Tivoli Audio worden gerealiseerd, zowel voor het bedrijf zelf als voor de producten.

The original radio company

De producten van Tivoli Audio lenen zich goed voor een gerichte en creatieve communicatiestrategie, dankzij het unieke design en de hoge kwaliteit. Het is een product waar mensen zich echt mee kunnen identificeren en dat je eenvoudig kunt koppelen aan een 'lifestyle'. Tivoli Audio is tenslotte de 'original radio company'.

Tivoli Audio

We lieten de campagne van start gaan met een press tour voor alle invloedrijke lifestyle magzines, zoals JFK, Quote, Men's Health, Esquire en Jackie. Daarna lanceerden we de campagne met een persevenement in het Conservatorium Hotel, een prachtige locatie in Amsterdam die in hoge mate bijdroeg aan de merkbeleving. Tom DeVesto, de oprichter van Tivoli Audio, presenteerde het merk aan een grote groep journalisten van landelijke kranten, lifestyle en interieurdesign tijdschriften, gadget blogs en hifi media. Hierna verzorgden we de follow up met:

1. Een originele introductie van nieuwe producten

2. Het aangaan van samenwerkingsverbanden met partners die het merk versterken, zoals CODE

3. Het contacteren van interieurontwerpers voor tijdschriften en het aanbieden van Tivoli-producten voor photoshoots

4. Het meedoen aan Elle Inside Design, waar we Tivoli-producten exposeerden voor meer dan 10.000 unieke bezoekers

Onlangs organiseerden we een invitation only evenement om de Albergo+ te introduceren, Tivoli's radio voor hotelkamers. We transformeerden een prachtige locatie in Amsterdam tot 'Tivoli Audio's Albergo', waar journalisten vertrouwd konden raken met de Albergo+ in de informele setting van een hotelkamer.

Zo bouwden we een duurzame relatie op met de Nederlandse pers, in plaats van een vluchtige relatie voor de korte termijn. Naast de standaard pr-activiteiten, zoals het genereren van persberichten en productrecensies, lukte het ons om met unieke middelen en originele locaties een groot publiek te bereiken. Dit zorgde voor een tevreden klant, een aanzienlijk verhoogd merkbewustzijn en meer dan 170 unieke publicaties in een zeer brede mediaselectie.

 

refresh this page
share this post
with the world
op de hoogte blijven?