klantcase

OXBOARD: van merknaam naar soortnaam

Dé gadgetsensatie van 2015

Hoe zorg je dat een nieuwe productcategorie synoniem wordt voor jouw merknaam, terwijl de markt tegelijkertijd wordt bestookt door goedkope, buitenlandse varianten van je product?

  • 1,17 miljoen coverage views
  • Meer dan 4000 social media berichten
  • 12,4K YouTube views

Het Eindhovense OXBOARD  wilde een publiciteitscampagne opzetten om consumenten bewust te maken van het verschil in kwaliteit tussen het OXBOARD en buitenlandse (kwalitatief slechtere) varianten.

Tom Coronel op een OXBOARD!Tom Coronel op een OXBOARD

Buzz

We stuurden een aantal belangrijke journalisten een OXBOARD onder embargo, een aantal weken voor de release. Zo ontstond er al een buzz nog voor het product verkrijgbaar was.

We maakten een video met de bekende coureur Tom Coronel, waarin hij het gebruiksgemak en de fun factor van het OXBOARD demonstreerde. En we stuurden recensie-exemplaren naar invloedrijke vloggers als KOOLEIN, die het OXBOARD aanprezen in hun vlogs.

We organiseerden een Nederlands Kampioenschap OXBOARD Tricks op het tech-evenement Bright Day, om het publiek de gelegenheid te geven zelf te proberen hoe leuk en makkelijk een OXBOARD is. Hierdoor stond OXBOARD zij aan zij met grote innovators als Tesla, Samsung, Dyson en Nest. De OXBOARD-stand had een lange rij met wachtende mensen, die het product zelf uit wilden proberen;

We richtten ons niet alleen op de B2C-markt, maar ook op de B2B-markt, waar we het OXBOARD presenteerden als een handig vervoermiddel in magazijnen, op vliegvelden, en in winkels.

Beleef het zelf!

Onze campagne realiseerde niet alleen publicaties in dagbladen als Metro, Eindhovens Dagblad, in vakbladen als Auto review, Computer Idee, Android Magazine en features in televisieprogramma’s als RTL Boulevard en Dance Dance Dance, maar leidde tijdens de lancering ook tot meer dan 4.000 social mediaberichten en 12,4K YouTube views.

 

Dé gadgetsensatie van 2015

De reacties waren overweldigend. Er werden tal van demonstraties en interviews aangevraagd en we werden uitgenodigd op tech-beurzen in binnen- en buitenland. OXBOARD werd de soortnaam, in plaats van één van de merknamen. Missie geslaagd!

 

Wilt je een productlancering met een communicatiecampagne versterken? Neem dan contact op met Gijs Roeloffzen (gijs@pridepr.nl) of bel het algemene nummer van Pride: 071-5680028.

refresh this page
share this post
with the world
op de hoogte blijven?