klantcase

Geïntegreerde campagne wint Cisco Award

Succesvolle publiciteitscampagne levert 150 Marketing Qualified leads op 

Toen de cloud nog niet zo gemeengoed was als vandaag de dag en veel organisaties worstelden met hun cloudgang, bracht Axians (destijds nog Imtech ICT) zijn nieuwe dienst Imtech Cloud op de markt. Pride bedacht een creatief concept, waarmee Axians als kennisautoriteit op het gebied van cloudmigratie de markt kon veroveren.

  • Een marketing- en publiciteitscampagne die een Cisco Award won
  • 14.282 pageviews
  • Meer dan 400 whitepaper-aanvragen
  • Meer dan 150 Marketing Qualified leads

De creatieve concepten en beeldtaal van IT-bedrijven is vaak weinig origineel of onderscheidend: zeilboten, kompassen, foto’s van serverracks, datacenters, kabeltjes en kantoren. We bedachten de Bring iT to the Cloud campagne: een gelaagde marketing- en communicatiestrategie, waarbij we de eigen werknemers van Axians promoveerden tot merkambassadeurs.

De stoel

Omdat ‘de cloud’ een vaag en abstract begrip is, kozen we voor een eenvoudig symbool dat staat voor comfort: een stoel in de vorm van een wolk. Deze wolkenstoel werd het herkenbare element in de campagne en stond centraal in de advertorials en de interviews.

Axians

 

We stuurden persberichten uit, we schreven opiniestukken, we ontwikkelden advertorials voor print en online, we adverteerden op de radio, we gingen media-partnerships aan met verschillende ICT-media en we zetten de medewerkers van Axians in voor het sociale deel van de campagne, door ze op de dag van de introductie hun profielfoto te laten vervangen door het campagnebeeld. We coördineerden deze geïntegreerde campagne nauwkeurig met de mensen van Axians, zodat de timing perfect was en de verschillende onderdelen goed op elkaar aansloten.

Award voor onze out of the box campagne

Axians wordt tijdens de jaarlijkse Marketing Velocity en Partner Summit 2015 van Cisco in Montreal benoemd tot Innovator of the Year. Met het uitreiken van deze award sprak Cisco haar waardering uit voor de creatieve, ‘out of the box’ Bring iT to the Cloud campagne. De innovativiteit van de campagne leidde bovendien tot veel leads en aanvragen voor de Axians whitepaper.

Cisco Awards

In de periode van 26 mei tot en met 31 december 2014 werden er 10.703 pageviews met 3.527 unieke gebruikers geregistreerd op de campagnesite www.bringittothecloud.nl. 427 organisaties lieten hun gegevens achter op de site, wat via telemarketing moest gaan resulteren in 125 marketing qualified leads en nieuwe klanten. Na een campagneperiode van één jaar (t/m 26 mei 2015 ), stond de teller op 14.282 pageviews met 5.042 unieke gebruikers en 146 marketing qualified leads.

 

Wil je zelf met een geïntegreerde marketing en pr-campagne je merk versterken? Neem dan contact op met Gijs Roeloffzen (gijs@pridepr.nl) of bel het algemene nummer van Pride: 071-5680028.

refresh this page
share this post
with the world
op de hoogte blijven?