klantcase

Publiciteit zonder nieuws voor Lytro

Een foto scherpstellen nadat je deze gemaakt hebt of het perspectief veranderen zonder een nieuwe foto te maken? De Lytro legt een nieuw soort data vast, het zogenaamde lichtveld, waardoor objecten of personen op een foto achteraf kunnen worden scherpgesteld op de computer. Lytro vroeg ons de revolutionaire camera te introduceren in Nederland, maar omdat de camera al twee jaar verkrijgbaar was in de Verenigde Staten, was de nieuwswaarde beperkt. Hoe konden we de pers zo ver krijgen dat ze toch over de Lytro zouden schrijven?

Lytro

Presszone

Journalisten hebben tegenwoordig te weinig tijd om iedere persintroductie te bezoeken. Om het gebrek aan nieuwswaarde het hoofd te bieden, besloten we een persconferentie te geven vlak voor de aanvang van Presszone, het grote evenement voor consumentenelektronica dat ieder jaar door ons werd georganiseerd. Journalisten hoefden nu alleen maar iets vroeger te komen naar het evenement dat ze toch al bij zouden wonen.

Meer dan 100 journalisten, influencers en bloggers bezochten Presszone, wat resulteerde in meer dan 100 gepubliceerde artikelen binnen een paar weken na de introductie.

Na dit initiële succes hielden we het momentum vast met:

  • Een actieve aanwezigheid op social media
  • Een uitgebreid review-programma met meer dan 40 hands-on tests door journalisten
  • Win-acties en wedstrijden waarbij mensen een camera konden winnen
  • Een ambassadeursprogramma waarin vijf social media influencers de camera gedurende een langere periode gebruikten

Zo hebben we de Lytro succesvol geïntroduceerd in Nederland, ondanks het ontbreken van echte nieuwswaarde. 

refresh this page
share this post
with the world
op de hoogte blijven?