klantcase

Internationale reikwijdte: lead agency voor Eyefi

Eyefi ontwikkelt producten en diensten voor het beheren, ontwikkelen en delen van digitale herinneringen. De gepatenteerde Eyefi technologie zet foto's en video's draadloos en automatisch over van camera's naar mobiele apparaten. Wij kregen de opdracht om Eyefi te introduceren in Europa, het Midden-Oosten en Afrika (EMEA). De introductie moest gebeuren in een zeer kort tijdsbestek: we hadden slechts vier weken tot de lancering.

Eyefi stond bekend als een erg technisch en niet bepaald gebruiksvriendelijk merk. Het beeld moest verschuiven van een technisch merk voor professionals, naar een vriendelijk merk, dat ook geschikt is voor consumenten. We besloten dat we de pers het beste een hands-on ervaring konden bieden, met een uitgebreide recensiecampagne.

We organiseerden een perstour, één op één interviews onder embargo, we schreven persberichten voor consumentenmedia en channel-media en we verstuurden binnen drie weken 50 recensie-exemplaren binnen Nederland. We fungeerden als lead-agency voor alle EMEA-werelddelen en de strategie voor Nederland werd gebrieft aan onze buitenlandse partners, voor aanpassing en implementatie op de lokale markt.

De succesvolle campagne zorgde voor uitgebreide media-aandacht en een nieuwe merkperceptie. Niels van der Valk, Worldwide Sales Eyefi: "Pride is verantwoordelijk voor onze zichtbaarheid in Nederland en coördineert onze internationale communicatie met bijzonder veel overtuiging."

Eyefi

 

refresh this page
share this post
with the world
op de hoogte blijven?