klantcase

1.2 Miljoen mensen ontdekken Acer in één week

Acer is meer dan een technologiebedrijf. Het is een bedrijf dat grenzen wil verleggen, nieuwsgierigheid wil opwekken en mensen wil aanmoedigen om de wereld om zich heen te ontdekken met behulp van de Acer-technologie. Acer vroeg ons de merkbekendheid in Nederland te vergroten en de productlijn onder de aandacht te brengen bij de huidige generatie bloggers. We bereikten in een week tijd meer dan 1,2 miljoen mensen.

Acer Blogger Event

Consumenten gaan steeds vaker bij bloggers te rade om zich te laten informeren over producten voor zij tot aankoop overgaan. We organiseerden voor Acer een blogger-evenement op een hippe hotspot in het bruisende centrum van Amsterdam, waar bloggers de nieuwste innovaties van het bedrijf zelf konden uitproberen.
We stelden de uitgenodigde bloggers een gratis exemplaar van de nieuwste Acer smartphone, de Acer Liquid Jade, in het vooruitzicht en we zorgden voor een interessante workshop over fotograferen met de Acer Liquid Jade door Nederlands eerste professionele Instagram-fotograaf Eelco Roos. Zo kon iedereen de kwaliteit van het toestel hands-on ervaren.

Acer blogger event

1.281.902 mensen

Binnen een week tijd bereikten we 1.281.902 mensen via blogposts die werden geschreven naar aanleiding van het evenement. Het was een bijzonder effectief middel voor merkactivatie bij een bredere doelgroep en Acer heeft een belangrijke eerste stap gezet om de nummer één producent van technologische producten in de blogosphere te worden.

 

Quotes

“I’ve learned that you can make beautiful photo’s with the Acer Liquid Jade camera, once you know how to use it!”

“Eelco gave us small pointers on how to use the camera on the Acer Liquid Jade. The photo’s I’m taking now with this smartphone are beyond beautiful and are good enough to use on my blog!”

refresh this page
share this post
with the world
op de hoogte blijven?