klantcase

De TomTom van de presentatie-systemen

wePresent, ontwikkelaar van een innovatief en gebruiksvriendelijk presentatiesysteem voor de zakelijke markt, wilde de naamsbekendheid in het Europese B2B-kanaal vergroten. Dick de Vaal, Europees vertegenwoordiger van wePresent: “Pride heeft mijn verwachtingen overtroffen. Als er wordt gesproken over presentatiesystemen, heeft iedereen het inmiddels over wePresent. Zelfs als het gaat om een concurrerend product.”

  • Succesvol reseller-evenement met meer dan 90 deelnemers
  • 32 earned publicaties, online en offline
  • Merknaam gelijkgeschakeld met productcategorie

wePresent gebruiksvriendelijk

Na drie succesvolle jaren, waarin wePresent een groei van meer dan honderd procent per jaar doormaakte, wilde het bedrijf de marketing- en communicatieactiviteiten uitbreiden. “Dat wilden we niet zelf doen, die expertise hadden we niet in huis,” vertelt Dick de Vaal, Europees vertegenwoordiger van wePresent. “We besloten daarom alles op het gebied van communicatie uit te besteden aan een bureau dat de B2B-markt begrijpt, dat alle facetten van communicatie beheerst en dat een one-stop-shopping-solution kan zijn voor onze publiciteitsbehoeften. We gingen op zoek naar een partner die ons kon helpen bij het schrijven van business-cases en persberichten, maar ook bij het organiseren van evenementen, zowel in Nederland als in de rest van Europa. Een rondvraag in de markt bracht ons bij Pride, een van de weinige Nederlandse bureaus met een specialisatie in B2B én technologie.”

De TomTom van de presentatiesystemen

De Vaal is goed te spreken over de samenwerking met Pride: “Wat ik als opdrachtgever erg kan waarderen, is dat ik niet als klant word gezien, maar als partner. Er wordt goed geluisterd naar wat je wilt bereiken en vervolgens klaar je samen de klus. De naamsbekendheid van wePresent is dankzij de inspanningen van Pride aanzienlijk gegroeid en dat is goed meetbaar. Als mensen over collaboratie- of presentatieproducten praten, dan is het eerste merk dat ze noemen over het algemeen wePresent. Ik krijg die feedback ook van onze distributeurs en resellers. Zelfs als het gaat om een concurrerend product, heeft men het vaak over wePresent.” Dan, lachend: “We zijn een beetje de TomTom van de presentatiesystemen geworden.”

 

Wilt u zelf met een geïntegreerde marketing en pr-campagne uw merk versterken? Neem dan contact op met Gijs Roeloffzen (gijs@pridepr.nl) of bel het algemene nummer van Pride: 071-5680028.

 

 

 

refresh this page
share this post
with the world
op de hoogte blijven?