twee
jaren geleden
blog

Drie succesvolle voorbeelden van influencer marketing

Influencer marketing is inmiddels een term waar je niet meer omheen kan. Maar hoe werkt het in de praktijk? Om het wat meer te laten leven, hierbij drie succesvolle voorbeelden!

#1 Albert Heijn X Food bloggers

Albert Heijn sloeg vorig jaar de handen ineen met een aantal bekende food bloggers. Doel van deze samenwerking was het verhogen van het engagement én laten zien dat gezonde maaltijden eenvoudig te bereiden zijn. Daarnaast introduceerde Albert Heijn zelf een blog en verschillende pagina’s op AH.nl, waar recepten te vinden waren van deze bloggers en waar je de ingrediënten direct virtueel in je mandje kon stoppen. Zie bijvoorbeeld de pagina “Bloggers’ best salads”.

Daarnaast plaatsen de bloggers zelf content over hun salades met de #albertheijn en #AHvers hashtags. Hierdoor kan Albert Heijn zien wat de posts doen, hoeveel er gepraat wordt over Albert Heijn en waar de discussie plaatsvindt. Volgers van deze influencers kunnen heel eenvoudig bestellen wat hen voorgeschoteld wordt. Staaltje slimme influencer marketing!

#2 Samsung X ByDanie

Danie Bles, Neerlands bekendste stylist én zelf influencer – ik ben fan -, ging een samenwerking aan met Samsung ter introductie van de Samsung Gear S2 Smartwatch. Waar normaal menig techjournalist te springen staat om als eerste een nieuwe smartwatch in handen te hebben én daarbij te praten over de specs, gooide Samsung het hier over een hele andere boeg. Zij zochten de samenwerking met Danie Bles, om de smartwatch te introduceren bij het modevolk.

Zo werd iedere belangrijke modejournalist en blogger uitgenodigd voor een feestje, droegen Danie Bles en haar medewerkers customized denim jackets met daarop o.a. “Gear 2” en afbeeldingen van de smartwatch zelf. Tijdens het feestje stond ‘armcandy’, een bekende term binnen de modewereld, centraal. Een hippe smartwatch maakt immers je outfit compleet. Ook werden er lurex sjaalarmbandjes uitgedeeld, met daarop teksten als #24/7 en #online. Alles om je pols, inclusief smartwatch, compleet te stylen. Een leuk feestje, afgeladen met influencers binnen de modewereld én awareness voor de Samsung Gear S2 smartwatch.

#3 Wehkamp X vloggers

Wehkamp, dat de afgelopen decennia bekend stond als “niet echt hip”, is tegenwoordig wél weer hip. Dat laat Wehkamp onder andere zien in de samenwerking met top-bloggers en vloggers van het eerste uur. Waar Wehkamp eerst bekend stond om hun dikke catalogus voor huisvrouwen en moeders, is het nu één van grootste e-commerce spelers. Hoe marketeers Wehkamp weer hip maakten? Door het een hip sausje te geven en een samenwerking aan te gaan met influencers.

De samenwerking met o.a. Anna Nooshin, Mascha Feoktistova, Cynthia Schultz én Sanny Verhoeven werd in 2014 gelanceerd. Wehkamp startte een eigen YouTube kanaal, en gaf de influencers hun eigen redactionele pagina en persoonlijke shop op Wehkamp.nl. Hierin lieten zij hun favoriete producten zien, plaatsten zij video’s en gaven lezers tips en informatie over fashion en lifestyle. Daarnaast promootte de influencers Wehkamp zelf middels hun eigen sociale kanalen.

Resultaten? Denk aan website traffic, orders en het vergroten van de naamsbekendheid. Influencers kunnen heel veel voor je betekenen!

 

refresh this page
share this post
with the world
op de hoogte blijven?

09-04-2017
Laura - Onfluence

Je geeft aan dat je na de samenwerking naar het aantal bezoekers kan kijken via Google Analytics. Als dit via Instagram wordt gedaan moet je uiteraard naar likes, reacties etc. kijken. Wat zijn volgens jou de voor- en nadelen om te werken met micro-influencers?

Speak Your Mind

*