Zo de wind waait, waait zijn jasje
Strategie

Strategisch plan

Het eindpunt bepaalt welke koers je vaart. De wind is hierbij een heel belangrijke factor, maar niet de enige. Het strategisch plan helpt je om tot je einddoel te komen en het bepaalt je richting. Daarnaast zal het strategisch plan je uiteindelijk ook een handvat geven voor de invulling van het strategische deel van je communicatie.

De middelen om er te komen zijn belangrijk, maar staan wel in dienst van het doel. Als de wind aflandig is, zul je daar je plan op afstemmen. En als de wind draait, zul je je snel aan moeten passen. Tegelijkertijd moet je er voor oppassen niet met alle winden mee te waaien.

Hoewel het strategisch plan voor vele organisaties een leidraad kan zijn, zie je in de praktijk vaak dat de middelen belangrijker worden gemaakt dan het bereiken van het doel op zich. Bij Pride vinden we de kleur van je zeil wel belangrijk, maar uiteindelijk is het de zeiler die moet weten waar hij naar toe wil.

Heb je je merkpositionering op orde, dan is het tijd om een stap verder te gaan en na te denken over de inrichting van je pr, communicatie, contentmarketing en social media.

Lees hier meer over de aanpak die we hanteren voor deze diensten.

Klanten bij Pride weten wat pr ze moet opleveren
Klanten bij Pride weten wat pr ze moet opleveren
refresh this page
share this post
with the world
op de hoogte blijven?