Mijn vliegermerk heeft nationale bekendheid nodig, mijn doelgroep? Iedereen!
PR & communicatie

PR & communicatie strategie

Als de bedrijfsdoelstellingen eenmaal zijn geformuleerd en het is duidelijk waar de organisatie naar toe wil, dan is het tijd om het PR- en communicatieplan op te stellen. En ook hier geldt: hoe beter de organisatie het weet, hoe beter de communicatiedoelgroep het weet. 

Het communicatieplan staat in dienst van het businessplan. Hierin geen generieke, holle teksten of oneliners, maar een duidelijk doel wat PR uiteindelijk écht moet brengen. Gespecificeerd en to the point. Maar ook met creatieve campagne-ideeën, waar wij samen met jou de doelgroep mee willen fascineren. En natuurlijk wordt de campagne stevig onderbouwd met een duidelijk perspectief waarom een investering hierin gerechtvaardigd is. Geen leuk ideetje van de plank dus.

En ja, het is belangrijk dat je dan weet tegen wie je praat. En nee, bij Pride PR vinden wij boodschappers tussen de 20 en 45 jaar niet goed genoeg. Want hoe beter en scherper geformuleerd, hoe effectiever de euro binnen het PR- en marketingbudget tot zijn recht komt.

Na het formuleren van de PR strategie, PR doelstellingen en doelgroepen, maken we een keuze uit de tactics. Deze tactics zetten we in met 'owned' en 'earned' media. Het komt erop neer dat we eigen kanalen zoals YouTube, bedrijfsblogs en sociale media inzetten of publiciteit genereren via externe mediakanalen (televisie, radio, externe portals, blogs, etcetera). Pride PR maakt daarbij gebruik van de diensten die vallen onder content marketing, social media en PR & communicatie.

Terug naar alle diensten van Pride PR

Een goed verhaal is oneindig veel effectiever dan een advertentie
Een goed verhaal is veel effectiever dan een advertentie
refresh this page
share this post
with the world
op de hoogte blijven?