Recht voor zijn raap
PR & communicatie

Persberichten

Het schrijven van een persbericht dient een enkel doel: een nieuwsfeit weergeven, niets meer, niets minder. Het verschil kan worden gemaakt in hoe je het opschrijft. Let goed op de woorden die je kiest, bewaak het doel van je opdracht en slijp de boodschap hiernaar.

Maar je moet natuurlijk ook gewoon een goed en geloofwaardig verhaal vertellen. Wij geloven dat een persbericht een effectief en informerend middel is om je naam te verspreiden, als je verhaal tenminste klopt.

De vraag die wij bij Pride vaak krijgen is of een persbericht nog wel genoeg resultaat oplevert. En of we niet een social media release of een gepersonaliseerd bericht moeten versturen. Ons antwoord is steevast hetzelfde: een persbericht is en blijft van grote waarde, zolang je maar echt nieuws brengt.

Wel combineren wij persberichten vaak met persoonlijke aandacht in de vorm van een redactiebezoek of interviews, voor optimaal resultaat.

Genoeg gelezen? Check gerust nog een paar andere diensten of kijk wie bij Pride je helpt met het schrijven van je persbericht.

Meer zien van onze geschreven content? Lees de nieuwsberichten van onze klanten op onze persberichtenpagina.

Mensen die bij Pride werken, willen iets veranderen aan de wereld
Mensen die bij Pride werken, willen iets veran- deren
refresh this page
share this post
with the world
op de hoogte blijven?