Als je weet waar je naartoe wilt kom je er altijd
Strategie

Bepalen missie, visie & kernwaarden

“Wat is jullie missie als bedrijf? Waar gaan en staan jullie voor?”

“Euh, waarde creëren, samenwerken en concrete bedrijfsresultaten boeken, dacht ik. En ook nog iets met het milieu, volgens mij.”

Herkenbaar? Veel andere bedrijven hebben een soortgelijk geformuleerde visie. Maar  herken je jezelf er wel in? Missies en visies zijn vaak eindeloze vergezichten verpakt in langdradige en onleesbare teksten. En na dagenlange hutje-op-de-hei-sessies worden ze - nadat ze met bloed, zweet en tranen zijn opgesteld - weggemoffeld in een diepe lade van het bureau van een marketingdirecteur. Of ze worden verstopt in de boilerplate van een persbericht, of verbannen naar het eenzaamste stukje van een website.

Wij geloven dat het merk verankerd moet zijn in het hart van iedere medewerker, met de drijvende kracht van een organisatie als vertrekpunt. En dan het liefst niet met al te veel moeilijk gedoe eromheen, maar helder en toegankelijk. Want als je als organisatie niet weet waar je naartoe wil, hoe moeten je klanten dat dan weten?

Heb je een duidelijk visie, dan wordt het tijd om te checken of je kernboodschappen goed geformuleerd zijn.

Wil je weten wat onze missie is? Lees het allemaal in onze aanpak.

Bij Pride kiezen we ieder jaar een goed doel waar we ons voor inzetten
Bij Pride werken we ieder jaar voor een goed doel
refresh this page
share this post
with the world
op de hoogte blijven?