Wij zijn het Robin Hood merk onder de vliegers
Strategie

Bepalen merkpersoonlijkheid

Een merk is wat mensen zeggen dat het is. Organisaties en merken hebben kwaliteiten die overeenkomen met de karaktereigenschappen van mensen. Als je goed weet wie je zelf bent, dan ben je herkenbaarder voor een ander.

Als je avontuurlijk bent, zoals bijvoorbeeld Range Rover, dan heb je volkomen andere karaktereigenschappen dan een verzorgend merk als Nivea. Of denk eens na over het verschil tussen een magisch merk als Disney en een heroïsch merk als Nike. Hoe beter het archetype bepaald wordt, hoe raker de uitstraling en lading van je merk.

Bij Pride vinden wij het belangrijk om te weten met wie we zaken doen. Een merk moet wat ons betreft dan ook echt een gezicht hebben. Pas dan kun je werken aan je activatiemomenten en je pr- & communicatiestrategie.

Het bepalen van je merkpersoonlijkheid valt onder onze merkpositioneringsstrategie, een wezenlijk onderdeel van ons dienstenaanbod.

Bij Pride kiezen we ieder jaar een goed doel waar we ons voor inzetten
Bij Pride werken we ieder jaar voor een goed doel
refresh this page
share this post
with the world
op de hoogte blijven?